Besparen
Besparen

Besparen op online marketing doe je zo 

445views

Besparen op online marketing. Dat klinkt niet direct als het allerbeste plan. Dat is het misschien in veel gevallen ook niet. Maar het is wel mogelijk, ook zonder dat de kwaliteit van jouw marketingstrategie naar beneden zal gaan. Maar dan moet je natuurlijk wel weten waar je op moet letten. Je kunt geen digitale krant lezen en verwachten dat je direct een online marketeer bent en het wel zelf kunt doen. Dat is misschien wel de grootste fout die je kunt maken. Maar wat kan je dan wél doen? In dit artikel geven we enkele tips waardoor besparen op online marketing (hopelijk) een stuk gemakkelijker zal worden. 

Laat resultaten meten 

Het grootste voordeel van online marketing is dat de meeste resultaten goed meetbaar zijn. Indien je voor een online marketeer hebt gekozen is het dan ook geen enkel probleem om eens in de maand een overzichtje van resultaten in te willen zien. Zo zie je precies waar iedere euro naar toe gaat en weet je ook zeker dat er geen enkele euro verspild wordt aan dingen die weinig effectief zijn. 

Een goede online marketeer kan vervolgens samen met jou beoordelen welke dingen nodig zijn om de marketingstrategie dusdanig te veranderen dat dit meer resultaat laat zien. Hoe meer resultaat, hoe meer de marketingcampagne je oplevert. In dat geval kan je het inschakelen van een specialist dus enkel zien als een goede investering die je in mum van tijd terug kunt verdienen. Maar dan moeten de resultaten uiteraard wel zichtbaar zijn én blijven! 

Vraag verschillende offertes aan 

Bij het inschakelen van een SEO bureau of online marketeer zal je merken dat je over genoeg keuze beschikt. Het hele web staat vol met online marketing bedrijven die allemaal de mooiste praatjes hebben. Groot voordeel is wel dat je hierdoor wel goed kunt vergelijken. Vraag daarom gerust vrijblijvend meerdere offertes aan bij verschillende bedrijven. 

Hierbij moeten we echter wel één kanttekening plaatsen. Het is namelijk niet alleen belangrijk om naar de prijs te kijken, ook met de kwaliteit moet het goed zitten. Als je kiest voor een relatief goed bedrijf en dit vervolgens niets oplevert, dan zal dit op de lange termijn eigenlijk alleen maar meer geld gaan kosten. In dat geval kan je beter kiezen voor een iets hogere kostenpost, zodat je zeker weet dat het resultaat naar wens is. Houd in elk geval in gedachten dat online marketing altijd een investering betreft. Over het algemeen zal je dit dus weer dik moeten terugverdienen. 

No cure, no pay 

Veel marketingbedrijven werken tegenwoordig volgens het zogenaamde ‘no cure, no pay’ principe. Dit betekent dat zij iedere keer laten zien wat ze bereikt hebben met de methodes die ze voor jouw bedrijf hebben toegepast. Indien ze geen oplossing hebben gevonden voor de slechte vindbaarheid voor jouw bedrijf of hun werken eigenlijk vrij weinig hebben opgeleverd, dan hoef je dus ook geen extra geld te betalen. Kortom: ‘no cure, no pay’. Zo weet je zeker dat je niet onnodig veel geld kwijtraakt en dat iedere euro goed terecht komt. 

Leave a Response